Niin ärsyttävää. Mutta kuitittakin selviät, jos maksoit kortilla ja voit todistaa oston vaikka tiliotteella. Taistele! Talvi tulee varmasti, jos et ole siihen hyvin varautunut.
Tuota tiliotetta mietin: siellä kai näkyy vain summa, jonka olen käyttänyt - eli pystyykö kauppa yhdistämään sen ko. tuotteeseen? No, sinne menemällähän se selviää, ja ehkä etsin tiliotteesta ostoksen valmiiksi. (Kiitos ostoshaasteen, ostopäivä on ylhäällä blogissa :D)
Pitäisi riittää, muistan lukeneeni niin (kuluttajain neuvonnasta tai mikä se on, mutta nyt en jaksanut sitä tietoa etsiä). Omalla kohdalla on myös toiminut Halosella, vaikka tiliotteella todistin maksaneeni vain puolet tuotteesta (toisen kengän, toinen oli lahja).
Kauppa pystyy hakemaan omista järjestelmistään sen kuitin kopion. Auttaa, kun tiedät päivän ja kellonajan noin suunnilleen. Mä revin kerran Sokoksella peliverkkarini, kun olivat myyneet mulle rikkinäisen kuusenjalan (tihkutti veden lävitse, oltiin poissa aattoilta ja brand new parketti seuraavana päivänä märkä) ja yrittivät _veloittaa_ multa 10 euroa siitä hyvästä, että etsivät kuitin. En oikein hahmottanut miksi mun pitäisi maksaa mitään siitä, että ovat myyneet mulle kuraa ja mulla on sen lisäksi märkä parketti olohuoneessa.
Ja tottakai tollaset kenkäasiat reklamoidaan. Suomalaiset vissiin tosi huonosti reklamoivat. Kerran palautin kuukauden vanhoja core-kenkiä, kun kastui varpaat. Myyjä siihen toteamaan, että "kukaan muu ei oo reklamoinut". No, mitäs siihen sitten sanomaan. Että "ei nääkään oo varmaan rikki kun ei oo kellään muullakaan ollut." ;) No, oli ne, ihan tehtaan todentamana.
Kiitos tästäkin tiedosta, osaan sitten olla asiantuntevana kaupassa jos tilanne vaatii :)
Valittamista saa kyllä Suomessa jollain tavalla aina nolostella, vaikka kuinka aiheesta valittaisi. Tarjoilijalle sanotaan "hyvältä maistui", vaikka olisi ollut ihan kauheaa kuraa. Olen aktiivisesti koittanut opetella tästä pois - mutta etenkin ravintoloiden suhteen huonolla menestyksellä... Tällaisten isompien juttujen kohdalla saan ehkä jotain aikaiseksikin.
Jos et vielä ole reklamoimaan asti ehtinyt, niin kuluttajasuojalain mukaan mikäli tuotteessa on virhe (kuten tässä aivan selkeästi on ollut, kyllähän näiden pitäisi kauemmin kestää), niin ostokuitin olemassaolo ei ole ratkaiseva tekijä. Ilman kuittiakin voi siis valittaa.
Kävin tänään reklamoimassa tiliotteesta tulostetun tositteen kanssa ja kenkä otettiin ilman mitään vastalauseita vastaan. Ongelmaksi tosin muodostui kun kaupan yhdestäkään toimipisteestä ei löytynyt uutta paria minun kokoani tilalle. Jäi siis auki saanko uudet kengät maahantuojalta vai hyvityksen.
o_0
VastaaPoistaSanoisin että reklamaation paikka. Ellen olisi itse niin julmetun laiska.
No mutta hienostihan sinä sen jaksoit sanoa!
PoistaAion ehdottomasti reklamoida. Ilman kuittia kauppa tuskin tekee mitään, mutta Herra Sorelille lähtee varmasti myös palautetta. Kunhan "ehdin".
Niin ärsyttävää. Mutta kuitittakin selviät, jos maksoit kortilla ja voit todistaa oston vaikka tiliotteella. Taistele! Talvi tulee varmasti, jos et ole siihen hyvin varautunut.
PoistaTuota tiliotetta mietin: siellä kai näkyy vain summa, jonka olen käyttänyt - eli pystyykö kauppa yhdistämään sen ko. tuotteeseen? No, sinne menemällähän se selviää, ja ehkä etsin tiliotteesta ostoksen valmiiksi. (Kiitos ostoshaasteen, ostopäivä on ylhäällä blogissa :D)
PoistaPitäisi riittää, muistan lukeneeni niin (kuluttajain neuvonnasta tai mikä se on, mutta nyt en jaksanut sitä tietoa etsiä). Omalla kohdalla on myös toiminut Halosella, vaikka tiliotteella todistin maksaneeni vain puolet tuotteesta (toisen kengän, toinen oli lahja).
PoistaOk, kiitos tiedosta! (Ja juuri Haloselta minäkin kengät ostin.) Hieno konsepti, ostaa yksi kenkä kerrallaan ;)
PoistaKauppa pystyy hakemaan omista järjestelmistään sen kuitin kopion. Auttaa, kun tiedät päivän ja kellonajan noin suunnilleen. Mä revin kerran Sokoksella peliverkkarini, kun olivat myyneet mulle rikkinäisen kuusenjalan (tihkutti veden lävitse, oltiin poissa aattoilta ja brand new parketti seuraavana päivänä märkä) ja yrittivät _veloittaa_ multa 10 euroa siitä hyvästä, että etsivät kuitin. En oikein hahmottanut miksi mun pitäisi maksaa mitään siitä, että ovat myyneet mulle kuraa ja mulla on sen lisäksi märkä parketti olohuoneessa.
VastaaPoistaJa tottakai tollaset kenkäasiat reklamoidaan. Suomalaiset vissiin tosi huonosti reklamoivat. Kerran palautin kuukauden vanhoja core-kenkiä, kun kastui varpaat. Myyjä siihen toteamaan, että "kukaan muu ei oo reklamoinut". No, mitäs siihen sitten sanomaan. Että "ei nääkään oo varmaan rikki kun ei oo kellään muullakaan ollut." ;) No, oli ne, ihan tehtaan todentamana.
Kiitos tästäkin tiedosta, osaan sitten olla asiantuntevana kaupassa jos tilanne vaatii :)
PoistaValittamista saa kyllä Suomessa jollain tavalla aina nolostella, vaikka kuinka aiheesta valittaisi. Tarjoilijalle sanotaan "hyvältä maistui", vaikka olisi ollut ihan kauheaa kuraa. Olen aktiivisesti koittanut opetella tästä pois - mutta etenkin ravintoloiden suhteen huonolla menestyksellä... Tällaisten isompien juttujen kohdalla saan ehkä jotain aikaiseksikin.
Jos et vielä ole reklamoimaan asti ehtinyt, niin kuluttajasuojalain mukaan mikäli tuotteessa on virhe (kuten tässä aivan selkeästi on ollut, kyllähän näiden pitäisi kauemmin kestää), niin ostokuitin olemassaolo ei ole ratkaiseva tekijä. Ilman kuittiakin voi siis valittaa.
VastaaPoistaHyvä kun on valveutuneita kommentoijia :)
PoistaKävin tänään reklamoimassa tiliotteesta tulostetun tositteen kanssa ja kenkä otettiin ilman mitään vastalauseita vastaan. Ongelmaksi tosin muodostui kun kaupan yhdestäkään toimipisteestä ei löytynyt uutta paria minun kokoani tilalle. Jäi siis auki saanko uudet kengät maahantuojalta vai hyvityksen.