perjantai 3. tammikuuta 2014

Sanovat ettei kannata ostaa halpaa

Mutta ei kyllä kallistakaan.


Talvikengät eivät kestäneet ensilumiin asti.

10 kommenttia:

  1. o_0

    Sanoisin että reklamaation paikka. Ellen olisi itse niin julmetun laiska.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta hienostihan sinä sen jaksoit sanoa!

      Aion ehdottomasti reklamoida. Ilman kuittia kauppa tuskin tekee mitään, mutta Herra Sorelille lähtee varmasti myös palautetta. Kunhan "ehdin".

      Poista
    2. Niin ärsyttävää. Mutta kuitittakin selviät, jos maksoit kortilla ja voit todistaa oston vaikka tiliotteella. Taistele! Talvi tulee varmasti, jos et ole siihen hyvin varautunut.

      Poista
    3. Tuota tiliotetta mietin: siellä kai näkyy vain summa, jonka olen käyttänyt - eli pystyykö kauppa yhdistämään sen ko. tuotteeseen? No, sinne menemällähän se selviää, ja ehkä etsin tiliotteesta ostoksen valmiiksi. (Kiitos ostoshaasteen, ostopäivä on ylhäällä blogissa :D)

      Poista
    4. Pitäisi riittää, muistan lukeneeni niin (kuluttajain neuvonnasta tai mikä se on, mutta nyt en jaksanut sitä tietoa etsiä). Omalla kohdalla on myös toiminut Halosella, vaikka tiliotteella todistin maksaneeni vain puolet tuotteesta (toisen kengän, toinen oli lahja).

      Poista
    5. Ok, kiitos tiedosta! (Ja juuri Haloselta minäkin kengät ostin.) Hieno konsepti, ostaa yksi kenkä kerrallaan ;)

      Poista
  2. Kauppa pystyy hakemaan omista järjestelmistään sen kuitin kopion. Auttaa, kun tiedät päivän ja kellonajan noin suunnilleen. Mä revin kerran Sokoksella peliverkkarini, kun olivat myyneet mulle rikkinäisen kuusenjalan (tihkutti veden lävitse, oltiin poissa aattoilta ja brand new parketti seuraavana päivänä märkä) ja yrittivät _veloittaa_ multa 10 euroa siitä hyvästä, että etsivät kuitin. En oikein hahmottanut miksi mun pitäisi maksaa mitään siitä, että ovat myyneet mulle kuraa ja mulla on sen lisäksi märkä parketti olohuoneessa.

    Ja tottakai tollaset kenkäasiat reklamoidaan. Suomalaiset vissiin tosi huonosti reklamoivat. Kerran palautin kuukauden vanhoja core-kenkiä, kun kastui varpaat. Myyjä siihen toteamaan, että "kukaan muu ei oo reklamoinut". No, mitäs siihen sitten sanomaan. Että "ei nääkään oo varmaan rikki kun ei oo kellään muullakaan ollut." ;) No, oli ne, ihan tehtaan todentamana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tästäkin tiedosta, osaan sitten olla asiantuntevana kaupassa jos tilanne vaatii :)

      Valittamista saa kyllä Suomessa jollain tavalla aina nolostella, vaikka kuinka aiheesta valittaisi. Tarjoilijalle sanotaan "hyvältä maistui", vaikka olisi ollut ihan kauheaa kuraa. Olen aktiivisesti koittanut opetella tästä pois - mutta etenkin ravintoloiden suhteen huonolla menestyksellä... Tällaisten isompien juttujen kohdalla saan ehkä jotain aikaiseksikin.

      Poista
  3. Jos et vielä ole reklamoimaan asti ehtinyt, niin kuluttajasuojalain mukaan mikäli tuotteessa on virhe (kuten tässä aivan selkeästi on ollut, kyllähän näiden pitäisi kauemmin kestää), niin ostokuitin olemassaolo ei ole ratkaiseva tekijä. Ilman kuittiakin voi siis valittaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kun on valveutuneita kommentoijia :)

      Kävin tänään reklamoimassa tiliotteesta tulostetun tositteen kanssa ja kenkä otettiin ilman mitään vastalauseita vastaan. Ongelmaksi tosin muodostui kun kaupan yhdestäkään toimipisteestä ei löytynyt uutta paria minun kokoani tilalle. Jäi siis auki saanko uudet kengät maahantuojalta vai hyvityksen.

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...