maanantai 6. helmikuuta 2012

Vuoden Mutsi

Kaksi äitiysblogosfäärin huippua Katja ja Satu julkaisevat kohta kirjan Vuoden Mutsi. Sitä odotellessa osallistutaan blogihaasteeseen.


1. Tunnen itseni Vuoden Mutsiksi kun en ole kotona ja/tai lapset nukkuvat. (Aktiiviäitihetkinä romutan luuloni nopeasti.)
2. Lapsiperhe-elämässä haasteellisinta on yrittää olla pilaamatta niitä. Siis lapsia tai perhe-elämää.
3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän osoittaa kuunnelleensa minua.
4. Kello 12 yöllä olen yleensä silmät verestäen tietokoneella, hokien itselleni "pitäis mennä nukkumaan, pitäis mennä nukkumaan".
5. Kello 8 aamulla olen yleensä aamiaisella, kädessä kupillinen ihanaa lattea (pohtien pitikö taas valvoa niin myöhään).
6. Haluaisin sanoa lasten isälle, että älä yritä, minä olen oikeassa. (Oikeasti sanon sille tietysti, että "Kyllä sullakin on tuossa ihan hyvä pointti, mutta...") Ja että aika hyvä elämä meillä.
7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että kiitos. Ja olen sanonutkin.
8. Viimeksi kiroilin, kun seurasin vaali-illan lusikanteräviä analyysejä.
9. En ole koskaan osannut napsuttaa sormiani. Enkä viheltääkään hyvin. Tällaisia lapsellisia taitoja.
10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on hyvin syöminen. Tosin sitä voi tehdä lasten kanssa ja housuittakin. Tarkennetaan siis hyvin syöminen hyvässä ravintolassa hyvässä seurassa - tai ei tarvi edes syödä jos saa kuohuviiniä. Eli sanotaan siis olla hyvässä seurassa.

Haaste lähtee eteenpäin Onialle.

4 kommenttia:

  1. Mainiota :) Kuohuviini on muuten aina hyvä vaihtoehto.

    VastaaPoista
  2. Liikkis toi kutonen. Yhyy! Ja hauskaa, että ootte Onian kanssa löytäneet toisenne!

    Ps. Skumpat on jo kylmässä, millon tuutte?

    VastaaPoista
  3. Satu: on, aina.

    Ninni: ens sunnuntaina nähdään Herran huoneessa! Mut älä tuo skumppaa sinne kuitenkaan. (Eli heti seuraavassa kielsin kuohuviinin...)

    Kun aloitin bloggaamaan, luin about kahta (tämän jutun alussa nimeämääni) blogia. Nyt olen löytänyt sata muutakin hyvää - ei näemmä olisi omaa tarvinnut laittaakaan.

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä voitais hyvin panna piilopullo jäihin (!) kyseisen huoneen nurkan taakse. Viimeksi mut kaapattiin erään isoäidin alibiksi sinne nurkan taa röökille, joten ei oltais kauheesti pahempia.

    Sanavahvistus: persewab.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...